سپاه نیوز: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای برگزاری رزمایش محمدرسول الله(ص)2  در مدت ۲۰ روز، ۲۲۰ گروه جهادی خراسان جنوبی در مناطق محروم حاشیه شهرها فعالیت داشتند.

سپاه نیوز: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای برگزاری رزمایش محمدرسول الله(ص)2  در مدت ۲۰ روز، ۲۲۰ گروه جهادی خراسان جنوبی در مناطق محروم حاشیه شهرها فعالیت داشتند.

سپاه نیوز: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای برگزاری رزمایش محمدرسول الله(ص)2  در مدت ۲۰ روز، ۲۲۰ گروه جهادی خراسان جنوبی در مناطق محروم حاشیه شهرها فعالیت داشتند.
کد خبر: ۶۳۵۳
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

 

به گزارش سپاه نیوز؛  مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بیان کرد: شرایط فعلی کشور و هجمه های اقتصادی می طلبد که در اطلاع رسانی دستاوردهای نظام و ایجاد روحیه در مردم تلاش شود.

 

وی با اشاره به رزمایش محمد رسوالله ۲، بیان کرد: در راستای برگزاری این رزمایش به مدت ۲۰ روز، ۲۲۰ گروه جهادی خراسان جنوبی در مناطق محروم حاشیه شهرها فعالیت داشتند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این گروه ها شاهد حضور چشمگیر جوانان بودیم، اظهار کرد: تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام (ره) برای احداث و تکمیل خانه محرومان داشتیم.

 

وی با اشاره به قرارگاه سازندگی و خدمت رسانی بیان کرد: این قرارگاه در راستای خدمت رسانی به گروه های جهادی تشکیل شد و در طول رزمایش حمایت های مطلوبی داشت.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: برگزاری میز خدمت و حضور مسئولان در مساجد حاشیه شهرها، برگزاری شیفت ایثار در بخش بسیج کارگری، برگزاری طرح یک کاسب، یک دانش آموز در بخش بسیج اصناف و حضور اکیپ های دامپزشکی در مناطق روستایی از جمله اقدامات انجام شده است.

 

وی از راه اندازی گروه های خدمت رسان محله محور در پایان سال جاری خبر داد و گفت: در هر محله که پایگاه وجود دارد، یک گروه جهادی خدمت رسان فعال می شود.

 

وی با بیان اینکه ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند، افزود: در مجموع سه هزار و ۵۵۳ جهادگر به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام شده اند واز این تعداد دو هزار و ۲۰۵ نفر برادر و هزار و ۳۴۸ نفر از خواهران بوده اند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه این افراد ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر روز فعالیت داشته اند، افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر روز فعالیت توسط برادران و بیش از پنج هزار نفر روز فعالیت توسط خواهران انجام شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۲۷ گروه جهادی در عرصه عمرانی فعالیت داشته و توانسته اند ۱۰۴ پروژه را انجام دهند و ۵۱ گروه جهادی در عرصه پزشکی و سلامت فعالیت داشته و بیش از شش هزار و ۶۹ نفر ویزیت شده اند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در تابستان سال جاری هفت هزار و ۲۲۸ نفر در قالب  ۵۹۱ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند، گفت: این افراد ۳۵ هزار نفر روز در عرصه های مختلف فعالیت داشته اند.

 

وی با بیان اینکه ۲۰۸ نفر گروه جهادی مهمان طی ایام تابستان در مناطق محروم خراسان جنوبی حضور داشته اند، افزود: از این تعداد ۱۴۸ نفر و ۶۰ نفر خواهران بوده اند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه ۱۰۰ نفر از گروه های جهادی خراسان جنوبی اعزام شده اند، گفت: برای تعدادی از جهادگران دوره های آموزشی امداد و نجات برگزار خواهد شد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از ایجاد بانک اطلاعات جامع مشاغل روستایی خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات ۲۳۰ گارکاه در این بانک به ثبت رسیده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت بنیاد تعاون سپاه در طرح های اشتغال بیان کرد: با همکاری این تعاون، ۱۵ واحد دامپروری راه اندازی شد و طرح جوجه ریزی مرغ بومی اصلاح نژاد با همکاری دانشگاه اجرا و در فاز اول این طرح ۲۰ هزار قطعه جوجه بین خانوارهای نیازمند مناطق هدف توزیع می شود.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: این طرح در قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده و در مرحله اول طرح، هشت هزار و ۵۰۰ قطعه در دهستان ها توزیع شده اند.

 

وی با بیان اینکه به دنبال تامین نیازهای خانوارهای نیازمند روستایی هستیم، افزود: این طرح به صورت مردمی در زمین تامین نان انجام خواهد شد.

 

 

ارسال نظر
captcha